Espen Aas @ KFUK-hjemmet

“Jeg blir litt starstruck”, hører jeg mens jeg setter meg ned med en kaffekopp og et stykke kake. Jeg befinner meg på KFUK-hjemmet i Holland Park, og Espen Aas – NRKs London-korrespondent – gjør seg klar til å snakke om livet som journalist og utenrikskorrespondent med base i Wimbledon.

Mandag 23. mai fikk vi som møtte opp et innblikk i tankene hans om blant annet monarkiet, den britiske pressen og drømmen om selvstendighet samt hvordan han finner motivasjon til å keep going når han må redigere og fikse lyd på undergrunnen. Til tross for at han har det mange kanskje anser som drømmejobben, fremstilles det ikke på noen måte i pastellfarger: det er utfordrende, og ofte er han alene og ikke akkurat først i køen. (Men han elsker det, da!)

Etter noen runder med kjendissladder og Brexit, er det tydelig at Espen Aas har møtt flere kjendiser enn de som bor på KFUK-hjemmet (som jeg lærte er nabo med blant annet David Beckham (og den fiktive Mark Darcy!)). Naturligvis kommer da også spørsmålet om han selv blir starstruck, noe han kjapt avkrefter. Men du skal se, Espen Aas, at når du får muligheten til å snakke med Kate Middleton, så står du der uten særlig imponerende ordvalg du også.

Ikke bare er det veldig hyggelig å møte denne legenden av en NRK-journalist – det er også stor stas å være i det koselige KFUK-hjemmet. De som jobber her, kombinerer stort hjerterom med en stor hage og dagligstue – og ikke minst svært god beliggenhet (bare minutter fra Holland Park!). KFUK-hjemmet huser nordmenn og Norgesvenner på kortere og lengre basis, og det virker som det er muligheter for litt folkehøyskolestemning om man ønsker det! Sørg for at du holder deg oppdatert på lignende arrangementer på Facebook-siden deres, for dette var bare innmari koselig.

Før du går … Er du ledig i morgen, 25. mai? Sjekk ut dette da vel. Helt gratis! Og veldig spennende!

Screen Shot 2016-05-24 at 22.46.35.png

Hva med tirsdag 31. mai? I don’t know about you, men jeg skal på Kakkmaddafakka. // K

Leave a Reply

